Onze dirigent

Marieke Dekker is afgestudeerd voor piano aan het Rotterdams Conservatorium. Zij begeleidt behalve bij koren ook op concoursen,o.a het Prinses Christina-concours. Verder speelt ze regelmatig solo en heeft een kleine lespraktijk gehad. In de jaren negentig heeft zij zich gedurende ruim acht jaar onder de hoede van de bekende Nederlandse concertpianist Bram Boelee gesteld.Van hem heeft ze op technisch en muziekaal gebied zeer veel geleerd.

Sinds 2015 volgt zij pianolessen bij de Braziliaanse concertpianist Luis Rabello.

In 2007 heeft zij in Utrecht met goed gevolg examen gedaan voor het diploma MDO

( Meerjarige Dirigenten Opleiding)en studeertsinds 2005 zang bij de sopraan Jenny Haisma.

Van 2002 t/m 2017 was zij dirigent van het gemengd koor "Aurora"in Ammerstol dat in maaart dit jaar helaas heeft moeten ophouden te bestaan wegens hoge leeftijd van de leden en ontbreken van nieuwe aanwas.

Sinds 2015 is zij dirigent van operettekoor "Irene"in Rotterdam.

Sinds augustus 2017 is zij ook dirigent van seniorenkoor "Zang en Vriendschap"in Krimpen aan de Lek.

Vanaf 3 oktober 2017 is zij dirigent van het "Schoonhovens vrouwenkoor"